Sivut

sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Vetreä liero

Tänään tosiaan Bella pääsi vihdoin ja viimein toisen kerran hierottavaksi. Alkuun tyttöä taas vähän jännitti, mut kyllä siitä huomas et se tykkäs olla hierottavana. Lopus ei meinannut jaksaa maata kyljellään, mutta kyllä se siitäkin sit rauhottui. Toisen etutassun lapa oli vissiin taas aika pahoin jumissa, samoin kun selässä oli taas kireyttä. Hieronnan jälkeen tyttö oli taas oma normaali itsensä, tassua annettiin heti kun lattian tasosta pääsi istumaan, neidin mielestä hänelle olis kuulunut antaa tietty palkkaa kun oli niin nätisti. Kotona likka on ollut ihan uskomattoman pirteä ja iloinen, liekö toi kireys aiheuttanut taas jonkin näköistä kipua. Ylös nousemistakin oli taas tuplasti huojentavaa katsottavaa kun ei tarvinnut pelätä koska likan jalat pettää alta kun sen verran kankealta se joskus aamuisin näytti. Mutta nyt on taas koira lihasten osalta kunnossa!:)

Meitä heitettiin taas haasteella, kiitokset vain Mellin ja Lunan omistajalle!:) Kysymykset oli niin kivoja että pakkohan mun näihin on vastata, vaikka tän haasteen oonkin aijemmin joskus tehnyt. Mä en nyt enää haasta ketään, mut tietty kaikki halukkaat saavat tämän tehdä.

1.Millainen on unelmakoirasi?
Voisin sanoa omistavani jo unelmakoiran, mutta jos jotain luonteenpiirteitä mainitaan niin ehdottomasti omistajaan kiintynyt,iloinen,ystävällinen ja paljon huomiota kaipaava, joka nauttii rapsutuksista ja sylissä loikoilusta.

2.Harrastatko koirien lisäksi jotain muuta, mitä?
- Noh valokuvausta kutsun harrastukseksi kun sitä tulee tehtyä lähes päivittäin, mutta mitään sen virallisempaa en harrasta. Koirailu kun vie suurimmanosan vapaa-ajastani:)

3.Mikä on mielestäsi tärkein ominaisuus hyvässä harrastuskoirassa?
-Hmm.. no sanoisin et koiralla pitää olla ehdottomasti sitä tekemisen halua.

4.Mitä mieltä olet koiranäyttelyistä?
- Koiranäyttelyt on musta mukavia, jos meno ei mene siihen malliin että koira ei saa elää koiran elämää näyttelyiden takia (esim. turkki likaantuu,eikä siitä syystä voi käydä lenkillä..okei tää oli vähä kaukaa haettu, mut tajusitte varmmaan mun pointin(toivottavasti) ) Koiranäyttelyt on  mukavaa ajan vietettä saman henkisten ihmisten parissa, kunhan sitä ei oteta liian vakavasti.:)

5.Mikä on toistaiseksi ollut hienoin hetki/hetket jonka olet kokenut koirasi kanssa?
-Voi näitä on ihan uskomattoman paljon, joten en nyt mitenkään erityisemmin lähde mainitsemaan. Sanottakoon kuitenkin et ihan huippu hetkiä on ollut mm. mätsäreissä bis jh Bellan kanssa, agility kisojen lukuisat onnistumiset tai ihan vaan normi arjessa tapahtuvat hienot juttut.

6.Miten päädyit rotuun/rotuihin joita sinulla on?
-Muutaman mutkan kautta cavalier hyppäsi silmiini, ehkä kuitenkin se ratkaiseva tekiä oli ehdottomasti mahtava luonnea, ja ulkonäkökin kiinnitti ensitöikseen huomioni. Cavalierin pongattuani koko perhe oli aivan myyty kys. rodulle. Ja on kyllä ollut ehdottomasti oikea valinta:)

7.Haluaisitko ryhtyä kasvattamaan koiria, miksi/miksi et?
- Tää on sellainen tulevaisuuden haave, olishan se joskus hienoa oma kennelnimi hankkia.. Nähtäväksi jää ryhdynkö koskaan kuitenkaan kasvattamaan koiria, kun on niin monta muttaa..ainahan sitä kuitenkin haaveilla saa:)

8.Minkälaiset asiat koiranomistamisessa ärsyttävät sinua?
-Pakko myöntää, että ei mikään. Oon kiitollinen siitä että saan omistaa kolme ihanaa lieroa. Eli ei, mua ei ärsytä mikään koiranomistamisessa, vaikka se rajoittaakin paljo mun menemisiä. Koskaan et voi lähteä esim. suoraa koulusta päin kavereille, koska se koira odottaa kotona. Sama asia yöksi jäämisen kanssa, kaikki pitää suunnitella ennalta. Mut mä koen noi ihan velvollisuutena,mä omistan koiria ja haluan antaa niille parhaan mahdollisen elämän, vaikka se rajoittaisi mun menoja/tekemisiä, ei se silti ärsytä mua. Mitäpä sitä ei koiransa eteen tekisi :D

9.Mikä on suurinta mitä olet koirasi kanssa saavuttanut?
-Mulle ei oo niinkään tärkeitä mitkään tittelit, me ollaan saavutettu koirien kanssa kaiken näköistä niin arkielämässä, kuin harrastus rintamalla. Mutta jos nyt jotain mainitsisi niin ehdottomasti mieleen painuvimmat jutut on Bellan kanssa ollut mätsärien junnukisojen voitot, lukuisat voitot&nollat epiksistä (+yliaika nolla virallisista) Pepin kanssa ne onnistuneet epikset ja sijoitukset on jäänyt hyvin mieleen. Samoin kuin Neksin H. näyttelyistä, joka riittää mulle vallan mainiosti koira kun ei näyttelyistä tykkää niin en sitä niihin pakotakkaan me saatiin se H mikä oli sellainen "tavoite" ja se saavutettiin.

10.Mitä haluaisit saavuttaa koirasi kanssa?
- Voi, mulla on niin paljon tavoitteita varsinkin agilityn osalta, ainahan sitä saa kaikesta haaveilla. Mulle on toisaalta ihan sama saavutetaanko me mitään, rakkaita ne on joka tapauksessa:)

11.Jatka seuraavaa lausetta: jos minulla ei olisi koiraa niin...
-elämäni olisi tylsää ja yksitoikkoista. Lyhyestä virsi kaunis, mun elämä pyörii tällä hetkelllä koirien ympärillä, joten en osaa kuvitella elämääni ilman noita karvaturreja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti