Sivut

sunnuntai 12. helmikuuta 2012

positiivinen yllättäjä

Äskeiset (piha) agility harkat oli menestys! Otettiin siis pihalla vähän leikkimielisesti putkea, hyppyä & muutamaa ohjaus kuviota, kaikki koirat oli ihan liekeissä!Mutta ennen kaikkea pikku kettu yllätti varsin positiivisesti. Mä en tosiaan oo uskaltanu pitää neksneksiä pihalla irti, viime kesäisten karkaus episodien takia. Tänään kuitenkin rohkaisin itseni ja päästin Nekun vapaaksi. Mä en käsitä miten noin pieni otus voi päästä noinkin lujaa, enhän minä perässä olisi pysynyt, jos ei se jatkuvasti olisi kaartanut mun nami kädelle. Se juoksi ihan täysiä putkeen ja sitten hypylle, ja sitten taas putkeen niin että vain ruskea vilahdus meni silmien ohitte. Lisäksi se rupes yhdes välis kuumumaankin jo siihen malliin, et oli parempi pistää koira hihnaan, muuten se olis voinut painella jo jossain aivan muualla. Tosta koirasta vois tulla agilityn saralla vaikka ja mitä, jos se ei vaan olisi niin saamarin moinen jännittäjä. Noh pidättelen toivoa yllä, ja jos ei niin agility ei sit oo tarkoitettu meille kisa mielessä, mutta omaksi iloksi sitä ainakin tullaan jatkossakin treenailemaan, jos ei muualla niin vaikka sitten vaan koti pihassa:)


Bella meni normaaliin tapaansa, tosin sillä oli paaljon enemmän vauhtia. Oon ennenkin täällä hehkuttanut että kuinka Bella onkaan helppo ohjattava, se tekee kaiken just eikä melkein ohjaajan mukaan, joka tietysti luo mulle "paineita" koska pitää olla äärimmäisen tarkka siitä, minne mä niillä käsilläni huidon.

Peppi taas omaan tuttuun tapaansa sinkoili sinne ja tänne ja hössötti niin että välissä juostiin putkea päinkin, mutta mitäpä pienistä kun vauhti ja into oli katossa. Peppi tosiaan tekee edelleenkin niitä kieltoja putkille ja on muutenkin asenteella "meen minne lystään" niin Peppimäistä :D


Tuli kyllä ittellekkin tosi hyvä fiilis kun näki lierot noin onnellisina, hyvä kun ei kilpailtu kuka pääsee seuraavana juoksemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti