Sivut

lauantai 30. heinäkuuta 2016

22.7 - vuosi


22.7.2015 haimme Dellan kotiin. Sinä päivänä alkoi yhteinen matkamme.

En löydä oikeita sanoja kertomaan, kuinka kiitollinen mä olen Pikkukoirastani ja miten tärkeä siitä on mulle tullut. Vuosi sitten en olisi uskonut olevani tässä pisteessä. En koskaan osannut kuvitella, että jo vuoden päästä Pikkukoira olisi näin tärkeä, kuin mitä se nyt on. Kai se oli se Pikkukoiran asenne, millä se tähän taloon ja sydämeeni päätti tepsuttella.

Rakastan Dellan tapaa tervehtiä, sitä kun se tarraa kynsillä olkapäistäni oikein lujasti kiinni samalla, kun se yrittää nuolla naamaani ja korviani. Rakastan sen pikkuista vaaleanpunaista nassua ja sen tapaa olla se "hyvän mielen koira", sitä kun se kellahtaa selälleen soma hymy naamallaan, ja sitä kun se kiertyy jalkojani vasten rapsuteltavaksi, tai kun se kömpii yöllä tyynylleni nukkumaan.

Kahteentoista kuukauteen on mahtunut paljon ylä- ja alamäkiä, paljon hienoja hetkiä höpsön hyvän mielen koiran kanssa. Välillä tuntuu, kuin olisimme vasta eilen hakeneet sen uikuttavat karvapallon kotiin, sen joka juoksi tyhmän rohkeana ympäri pihaa pelkäämättä yhtään mitään.

Kokosin tällaisen videon siitä pienen pienestä karvapallosta. Siitä tyhmän rohkeasta hyvän mielen koirastani. Siitä, joka rakastaa lintujen ja perhosten jahtaamista ja valtavien keppien raahaamista puhumattakaan narupalloista ja makkaroista. Kulunut vuosi on kasvattanut mua jälleen äärettömästi ja pienisuuri koira on opettanut mulle ihan hirmuisen paljon kaikkea uutta. Meistä on tullut hyvä tiimi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti