Sivut

tiistai 16. helmikuuta 2016

Puolitoista vuotta

Nuppelillakin on vähän ikävä.

Minulla on edelleen valtava ikävä omaa läskitassuani. Ikävä sen upeita silmiä ja rauhallista olemusta. Ikävä koko koiraa.

Tänään on helmikuun kuudestoista. Jollekin se on päivä siinä missä muutkin päivät ovat. Minulle se on päivä, jolloin Bellan kuolemasta tuli kuluneeksi puolitoista vuotta. Pysähdyn aina välillä miettimään, miten asiat olisivat, jos Bella olisi vielä täällä huiskimassa iloisella hännällään sinne ja tänne. Puolitoista vuotta on pitkä aika. Siitäkin huolimatta musta tuntuu siltä, kuin olisin vasta eilen nähnyt hömppäotukseni viimeistä kertaa.

Tuijotan Dellaa silmiin ja ajattelen, miten paljon samanlaisia tapoja sillä on kuin Bellalla oli. Tai ehkä ajattelen ne vain samanlaisiksi, koska Bella ei ole enää täällä tekemässä niitä. Ne tavat pitävät mut kuitenkin tiukasti kiinni Bellassa.

Ylihuomenna olisimme juhlineet Bellan yhdeksänvuotissynttäreitä. Se olisi saanut ison synttärikakun ja kasan grillattuja kananugetteja, sillä niitä se rakasti. Seitsemän viikon päästä mä olen ollut yhdeksän vuotta koiran omistajana. Se on vähän alle puolet elämästäni. Välillä mä mietin, mikä sai mut valitsemaan tämän tien. Vastaus on kuitenkin joka kerta sama -koska mä rakastan tätä. Lopulta en vaihtaisi päivääkään pois. Jos jotain olisin yhdeksän vuoden aikana voinut tehdä tosin, olisin hankkinut minulle ja Bellalle enemmän aikaa.

Kahdeksan ja puolivuotta sitten perustin ensimmäiset kotisivut. Bellan sivut. Olen tehnyt tätä pian yhdeksän vuotta. Ehkä se on se suurin syy, miksen osaa tai pysty lopettaa, vaikka postaustahti ei ole ollut aikoihin enää samanlainen kuin pari vuotta sitten.

Bella oli syy siihen, miksi mä aikoinani aloitin tämän. Se on edelleen syy siihen, miksi mä jatkan tätä. Vuonna 2007 perustin ensimmäiset kotisivut Bellalle. 2008 mukaan astui Peppi, jolloin nimikin vaihtui Bellan kotisivuista - Huiskuhäntämme Bella & Pepppiina:an. Vuonna 2009 siirryin suntuubista websiin. Puolenvuoden kuluttua mukaan astui ensimmäinen (treeni)blogi, joka vaihtui vuonna 2010 vuodatuksesta nykyiseen osoitteeseensa ja alkoi toimittaa kotisivujen kuulumisosion virkaa. Samaan aikaan Nekku täydensi Huiskuhäntämme lauman... ja siitä se sitten vähitellen johti aina tähän pisteeseen asti. Mahtaako blogin nykyisistä lukijoista löytyä enää ketään, kuka olisi seurannut meitä ihan vuodesta 2007 lähtien?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti