Sivut

tiistai 27. tammikuuta 2015

Kymmenen kuvaa

Harrastus
Harrastus on asia, joka tekee iloiseksi ja onnelliseksi. Harrastus on sellainen, josta nauttii, ja jota jaksaa tehdä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Kalastelu on pikkuketulle kaikkea tätä. Se on harrastus. Ei mun harrastukseni, eikä mun ja pikkuketun yhteinen harrastus. Vain ja ainoastaan kalastelijan ikioma harrastus. Se rakastaa vedessä lotraamista, eikä se koskaan kyllästy etsimään käpyjä, meriheinää tai planktoneita. Se viihtyisi vedessä loputtomasti. Ja mikä parasta, kalastelua pystyy harrastamaan ihan yksin. Ilman yhtäkään stressaavaa asiaa. Vain Neponen ja loputtomasti vettä ja veden ihmeellisyyksiä.

Ilo
Bella oli maailman iloisin ja maailman onnellisin koira. Se oli iloinen päivästä toiseen ja aamusta iltaan. Aina. Ei ollut hetkeäkään etteikö sen vipattava häntä olisi heilunut, eikä ollut hetkeäkään etteikö se olisi jaksanut heiluttaa sitä. 

Luottamus
Mä en koskaan halua unohtaa sitä miltä tuntui luottaa, välittää ja rakastaa jotakin,  joka oli uskollinen viimeiseen sydämen lyöntiinsä asti. Se luotti muhun ja mä luotin siihen, niin yksinkertaista se kai on. Rakastamista, välittämistä ja uskomista. Sen voi vain tuntea ja kokea. En tiedä kertooko tämä kuva teille mitään luottamuksesta, mutta mulle se kertoo kaiken. Ehkä siksi, että mä tiedän tarinan tämän kuvan takaa ja ehkä siksi, että mä sain kokea ja tuntea sen kaiken. Ehkä ne on nuo läskitassut polveani vasten, saumaton yhteistyö, kuvan taakse jäävä vipattava häntä ja uskolliset silmät. Se luottamuksen tunne.

Koirakaveri
Maailman parhaat ystävät. Pentu ja sen emo.

Taide

Vauhti
Kalastelija.

Ihminen
Maailman paras hömppäeläin.

Mustavalkoinen
Tuo katse ei muuttunut mihinkään seitsemän vuoden aikana. Oikeastaan, mitä vanhemmaksi se kasvoi, sitä arvokkaammaksi sen katse muuttui. Vaikka mä rakastin koko koiraa, sen luonnetta ja sen olemusta, oli sen silmissä aina jotakin erityistä. Viisautta, elämän kokemusta, arvostusta, rakkautta ja välittämistä. Yksi (niistä sadoista) lempikuvistani.

Hauskuus
Nuhveli on maailman paras otus ilmeilemään. Se osaa hymyillä, irvistellä, vilautella hampaita, iskeä silmää ja laittaa huulen mutruun. Se on ehdottomasti hassuin tuntemani pikkuotus.

Lelu
Niin... mikä on lelu kenellekin? Peppi rakastaa kenkiä ainakin näääin paljon.

2 kommenttia:

  1. Onnea kolmannesta sijasta! http://paikkajahyppy.blogspot.fi/2015/02/koirakuvahaasteen-satoa.html

    Laittaisitko minulle osoitteen, jonne palkinnot lähetän, sähköpostilla: anja.ninni@hotmail.com :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wautsi, kylläpä oli mukava yllätys! Laittelen osoitetietoni tulemaan :)

      Poista