Sivut

perjantai 27. huhtikuuta 2012

The Versatile Blogger Award & valeraskautta

Pikku Nekku on jälleen valeraskaana! Ihmettelin eilen kun se kantoi yhden pehmokoiran ulos ja meni kaivamaam meidän terassin viereen kuoppaa, jonne sitten meni tämän "pennun" kanssa. Arvasin sitten heti et sehän on taas valeraskaana, maha laahaa maata pitkin & mahakarvat on ihan tahmaiset maidosta! Tänään onkin sitten operaatio "kohtaa koiran säälittävät & anovat silmät" kun joudun vain julmasti viemään lelun joksikin aikaa piiloon, kun "emo" itse on lenkillä. Noh ehkä se siitä helpottaa.

Sain tällaisen ihanan tunnustuksen Alfapet's Enchanting Rose - blogista, kiitoksia vain hirveästi!
Säännöt:
1. Nimeä 15 bloggaajaa.
2. Kerro heille tunnustuksestasi.
3. Kerro 7 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Kiitä bloggaajaa, jolta sait tunnustuksen. 
5. Lisää The Versatile Blogger Awardin kuva postaukseesi.

Tämähän tulikin sopivasti, niin kuin varmaan olette huomanneet musta ei täällä blogissa (siis ainakaan vielä) esittelyä löydy, joten tässä nyt seitsemän faktaa musta ja osaksi myös koirailusta:)

1. Opiskelen siis tällä hetkellä lukiossa ensimmäistä vuotta. Tulevaisuuden suunnitelmat ei vielä ihan selvillä ole, mutta haaveena olis kouluttautua (pien)eläintenhoitajaksi ja päästä siten eläin(tarvike)kauppaan työskentelemään. Tietysti myös kaikkien koulutusten vetäminen yms. olis ihan mukavaa.

2. Koiria meidän perheessä on ollut aina, lieroja ennen oli kultainennoutaja (sekä sen kaksi pentua) ja papillon jotka ovat nyt koiraenkeleitä<3. Pienenä olin kuitenkin hieman enemmän heppatyttö, mutta ratsastus tyssäsi sitten siihen kun putosin ja olkavarteni meni poikki. Itsehän olisin hypännyt hevosen selkään heti käden parannuttua, mutta äitini oli sitä vastaan. Olen kyllä ratsastellut kyseisen tapahtuman jälkeen, mut jotenkin siitä on jäänyt sellainen ettei vaan enää pysty olla hevosen selässä yhtä rennosti kuin silloin pienenä. Heppatytöstä tulikin siis aito koiratyttö, vaikka myönnänkin että kyllä mulla aina joskus käy mielessä et olis kiva pitkästä aikaa käydä vähä ratsastelemassa.

3. Bella on ensimmäinen oma koirani, tai no alunperinhän se oli mun ja Emmin, mutta Bella vaan vei mun sydämmen niin että omittavahan se oli, minä ja Bella vaan kasvettiin jotenkin yhteen. Oikeastaan oon hoitanut Bellan aikalailla yksin ihan alusta asti, lenkitykset hoidettiin kaksistaan Emmin kanssa, vanhempien ei Bellasta juurikaan oo tarvinnut huolehtia, ehkäpä siinä osa syy siihen että saimme luvan Peppiin (eli Emmin koiraan) ja sitten taas Nekkuun. Vaikka koko perhehän noihin on täysin rakastuneita.

4. Harrastin ennen viulun soittoa, jonka lopetin koska koirailu vei ja vie edelleen suurimman osan vapaa-ajastani, Agility on koiraharrastuksista se lähintä sydäntä oleva, junior handler on myös todella hauskaa puuhaa, oikeastaan kaikki koiriin liittyvä on vaan niin mua. Valokuvaustakin tapahtuu oikeastaan päivittäin, joten ehkä mä sen voisin harrastukseksi laskea(?) runkona mulla on tällä hetkellä canon eos 1000d ja objektiiveina; canonin 50mm, canonin 70-200mm f4 L, canonin 55-250mm ja canonin kit 15-55mm. Tykkään myös puuhastella koneella kaiken näköistä, kuten kuvien muokkausta blogien bannereita yms. tulee aina silloin tällöin tehtyä muillekkin palkatta väsäilen kun käy ihan huvista.

  OIK. Mätsäreissä 2008?? Nykyäänhän mulla on mustat hiukset, joista yritän päästä eroon!:D
5. Viihdyn todella paljon ulkona ja pidän muutenkin luonnosta, mikäs sen parempaa kuin pitkä metsä lenkki, kera kolmen karvakuonon ja kameran. Inhoan kuitenkin kaikkia öttiäisiä erityisesti kylmiäväristyksiä aiheuttaa mm. hämähäkit, käärmeet,punkit jne.. Hiiri oli ennen kans niin kauhea juttu etten voinut nukkua jos kuulin yhdenkin rapistuksen, onneksi tämä pelko on jäänyt pois kun aito hiirikoira toiselta nimeltään Bella nukkuu mun kainalossa ja karkottaa hiiret:D

6. Luonteeltani olen aika ujo, tutustun kyllä mielelläni uusin ihmisiin vaikka aluksi saatankin olla kovin vähä sanainen, tutustuessani kuitenkin paremmin, juttua riittäisi varmasti monta päivää putkeen.. eiku?:D

7. Mulla on muutamia tapoja/pinttymyksiä, esimerkiksi en pysty nukkumaan hyvin, jos Bella ei ole kuorsaamassa huoneessani. Sen kuorsaukseen on niin tottunut, joskus aamulla äiti saattaa kysyä että miten sä sait taas nukutuksi kun sen koiran kuorsaus kuului alakertaan asti. Toinen juttu on se että mun on pakko päästä kolme kertaa päivässä lenkille, vaikka olisin ollut koulusta poissa. Kun on nyt melkein viisi vuotta (eli siitä lähtien kun Bellaa on alettu käyttää kunnon lenkeillä) kulkenut kolme kertaa päivässä lenkillä ei enää vaan pysty olla menemättä, tai jos oon ollut sairaana ja istunut koko päivän sisällä on pää ihan tajuttoman kipeänä. Yleensä pyrin käyttämään koirat lenkillä vähintään kolme kertaa muutoin paitsi jos kuumetta rupeaa olemaan jo reilusti tai puolestaan joku mahatauti.

Siinä ne taiskin olla :D jos nyt tossa tuli jotain hyödyllistä tietoa niin hyvä, yritän saada sen esittelynkin vielä kirjoitettua musta jossain vaiheessa.

Mä en nyt ihan viidelletoista tunnusta anna, mutta seuraaville bloggaajille kylläkin tehkää tai jättäkää tekemättä:) Tunnustuksen saavat siis:
Spanielielämää
Painonsa arvoista kultaa
Lara, sheltti
My dog my heart
Siinäpä nyt muutama!

3 kommenttia: